اخبار روز سینما

خواص بی نظیر آویشن برای تناسب اندام! / اضافه وزن خود را با این گیاه جادویی درمان کنید!

آویشن یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های گیاهی است که علاوه بر خواص فوق العاده‌ای به کاهش وزن افراد نیز کمک می‌کند. در ادامه به خواص بی نظیر این گیاه جادویی و نحوه مصرف آن برای کاهش وزن می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

از قدیم الایام، گیاهان دارویی نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی انسان داشته اند. گیاهانی که توانسته اند به اشکال مختلف مانند ادویه، چای و عصاره های گیاهی در سبد غذایی قرار گیرند. در این میان یکی از محبوب ترین و معروف ترین گیاهان آویشن است که بسیاری از مردم آن را به عنوان دارویی موثر برای سرماخوردگی و سرفه های خشک می شناسند. شایعات حاکی از آن است که آویشن تاثیر مهمی در کاهش وزن و لاغری و همچنین بهبود عفونت و التهاب دارد. برای بررسی صحت این مشکل و دانستن خواص آویشن برای کاهش وزن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آشنایی با ارزش غذایی آویشن

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

آویشن گیاهی از خانواده نعناعیان است که قدمت آن به مصر باستان می رسد. زمانی که مصریان از این گیاه برای مومیایی کردن استفاده می کردند، یونانی ها از آن به عنوان بخور استفاده می کردند. آویشن را می توان به اشکال مختلف به صورت پودر به عنوان ادویه و طعم دهنده غذا استفاده کرد، همچنین گیاه خشک آن برای تهیه دمنوش و چای و عصاره گیاهی  آن در تهیه فرآورده هایی مانند دهان شویه و اسپری بینی برای استفاده از خواص بی نظیر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد . آویشن که دارای برگ‌های سبز کوچک با ساقه‌های نازک است، دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید بسیاری برای بدن مانند ویتامین K، ویتامین A، C، آهن، کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. مصرف آویشن و به خصوص چای آویشن در کاهش سرفه خشک، بهبود تنفس، درمان آکنه و پیشگیری از مسمومیت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

مهم‌ترین خواص آویشن در لاغری

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

فواید زیادی از آویشن ذکر شده است که برخی از آنها بهبود سلامت سیستم داخلی بدن و برخی دیگر بهبود سلامت پوست انسان است. از طرفی آویشن با تاثیر بر هضم، بهبود متابولیسم و ​​فشار خون می تواند به روند کاهش وزن نیز کمک کند. در ادامه با برخی از فواید آویشن آشنا خواهیم شد:

1. کاهش فشار خون و کلسترول

طی یک مطالعه حیوانی که با آویشن انجام شد، مشخص شد که این گیاه می تواند ضربان قلب را در افراد مبتلا به فشار خون بالا به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از این رو برخی از محققان تأثیر آویشن را در کاهش فشار خون تایید کرده اند. علاوه بر این، مصرف این گیاه می تواند منجر به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید شود که می توان آن را یکی از مهمترین خواص آویشن در لاغری دانست.

2. بهبود گردش خون

آویشن حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که آن را به یک ماده غذایی مفید برای افزایش سنتز گلبول های قرمز خون، بهبود گردش خون و تامین اکسیژن برای تمام سیستم های داخلی بدن تبدیل می کند.

3. محافظت از قلب

آویشن سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها است. پتاسیم و منگنز از جمله ویتامین های مفید این گیاه برای محافظت از قلب هستند. پتاسیم باعث شل شدن و گشاد شدن رگ های خونی و در نتیجه اکسیژن رسانی بهتر، کاهش فشار خون و کاهش سیستم قلبی عروقی می شود. بنابراین آویشن می تواند از افراد در برابر سکته مغزی، بیماری های قلبی و عروق کرونر محافظت کند و امید به زندگی را افزایش دهد.

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

4. بهبود سلامت دستگاه گوارش

آویشن یک غذای عالی برای کاهش گاز معده و نفخ است. بنابراین، می تواند به بهبود هضم غذا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک کند. این گیاه ضد اسپاسم است و مشکلات روده را کاهش می دهد. مصرف آویشن به شکل چای می تواند از سوء هاضمه و نفخ جلوگیری کند.

5. سرعت بخشیدن به فرآیند کاهش وزن

چای آویشن اثرات مثبتی برای لاغری شکم دارد. این چای همیشه به عنوان یک نوشیدنی عالی برای کاهش وزن شناخته شده است و می تواند اشتهای شما را کاهش دهد و از پرخوری و ریزه خواری جلوگیری کند. تیمول، ماده شیمیایی موجود در آویشن، سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را بهبود می بخشد که در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

طرز تهیه دمنوش آویشن برای لاغری

اگرچه گیاه آویشن را می توان به روش های مختلفی مانند ادویه یا پودر مصرف کرد، اما افزودن آن به غذاهایی مانند سالاد، مصرف آویشن به صورت دمنوش و چای یکی از رایج ترین روش هایی است که بر آن تاکید زیادی شده است. چای آویشن سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد و چربی سوزی را بهبود می بخشد که می تواند بسیاری از خواص این گیاه را به بدن منتقل کند. مصرف چای آویشن برای لاغری یکی از روش های محبوب برای افرادی است که در حال کاهش وزن هستند.

اگر گیاه آویشن تازه در دسترس دارید، باید آن را خشک کنید تا چای درست کنید. برای این کار می توانید قسمتی از گیاه را بشویید و خشک کنید. سپس آن را در یک دسته کوچک ببندید و حدود دو هفته در یک مکان آویزان کنید. بعد از مدتی آویشن خشک می شود و می توانید از برگ های پودر شده آن استفاده کنید.

برای آماده کردن شما طرز تهیه دمنوش آویشن: مقداری آب بجوشانید و بعد از جوشیدن حرارت را کم کنید. یک قاشق غذاخوری آویشن خشک را داخل آب بریزید و در ظرف را بپوشانید. بگذارید چای به مدت 5 دقیقه دم بکشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بعد از 1-2 دقیقه که کمی خنک شد در فنجان بریزید و نوش جان کنید. در صورت تمایل می توانید کمی عسل و یک تکه لیمو نیز اضافه کنید.

بهترین زمان خوردن آویشن برای لاغری

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

آویشن تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری دارد; برای بهره مندی از این خواص در هنگام کاهش وزن، بهترین زمان مصرف چای آویشن برای کاهش وزن قبل از غذا است. یک فنجان چای آویشن می تواند معده را پر کند و از پرخوری جلوگیری کند. علاوه بر این، ترکیب چای سبز و آویشن برای کاهش وزن روش دیگری است که می توانید برای بهبود متابولیسم، تنظیم سطح گلوکز و کاهش اشتها از آن استفاده کنید. بدون شک چای سبز یکی از شناخته شده ترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است.

آیا مصرف عرق آویشن برای لاغری مفید است؟

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

همانطور که گفته شد آویشن را می توان به روش های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن مصرف کرد. مصرف آویشن به صورت عرق گیاهی یکی از روش هایی است که می تواند نقش موثری در کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد. عرق آویشن علاوه بر کاهش وزن، در کاهش دردهای قاعدگی، سرفه های خشک، بهبود سیستم گوارش و کاهش کلسترول موثر است. تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود خلق و خو از دیگر خواص این نوشیدنی گیاهی است.

طریقه مصرف عرق آویشن برای لاغری

برای بهره مندی از خواص عرق آویشن برای کاهش وزن می توانید روزانه یک فنجان آن را با معده خالی مصرف کنید. همچنین مصرف این عرق سبزی قبل از غذا می تواند باعث کاهش اشتها و کاهش وزن شود.

عوارض مصرف آویشن و دمنوش آویشن

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

اگرچه گیاهان دارویی فواید زیادی برای بهبود سلامت بدن دارند، اما گاهی اوقات می توانند عوارض و آسیب هایی را در برخی افراد ایجاد کنند. در اینجا برخی از اثرات آویشن و چای آویشن برای بدن آورده شده است:

  • عکس العمل های آلرژیتیک: طبیعت گیاه آویشن گرم و خشک است. افرادی که به گیاهانی مانند ریحان، پونه کوهی و اسطوخودوس حساسیت دارند نیز ممکن است واکنش های آلرژیک به آویشن را تجربه کنند. حساسیت پوستی و التهاب پوست پس از تماس با برگ آویشن، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و سوزش سر دل از جمله علائمی است که ممکن است پس از نوشیدن چای آویشن ایجاد شود.
  • عصاره و عرق آویشن: معمولا مصرف چای و پودر آویشن در مقایسه با عرق گیاهی و عصاره آن عوارض کمتری دارد. عصاره و روغن آویشن به دلیل غلظت زیاد می تواند باعث کاهش بی اندازه فشار خون شود. بنابراین، کسانی که از داروهای فشار خون بالا و رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنند یا زنان باردار باید قبل از مصرف مکمل‌های گیاهی عرق و آویشن با پزشک خود مشورت کنند.

نتیجه

آویشن بخور و تناسب اندام کن!

آویشن گیاهی گرم و خشک است که از دیرباز به عنوان گیاه مفیدی در سبد غذایی بسیاری از مردم دنیا جای گرفته است. از خواص آویشن برای لاغری می توان به کاهش فشار خون، کاهش نفخ، بهبود متابولیسم، کاهش کلسترول و چربی بدن اشاره کرد. مصرف این گیاه به صورت چای و دمنوش آویشن و مصرف آن قبل از غذا می تواند نقش موثری در کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری داشته باشد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا