اخبار خودرو

فولکس واگن برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی با یک شرکت چینی همکاری می کند

فولکس واگن برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی با یک شرکت چینی همکاری می کند

فولکس واگن در حال همکاری با شرکت چینی Xiaopeng برای تولید پلت فرم جدید است. این خودروساز آلمانی امیدوار است که این پلت فرم هزینه تولید مدل های برقی را کاهش دهد.

پلت فرم مشترک فولکس واگن و شیائوپنگ به اختصار CEA نامیده می شود و مخصوص خودروهای برقی است. این شرکت هدف از همکاری با طرف آسیایی را کاهش هزینه های تولید و بازپس گیری سهم بازار فولکس واگن از بازار چین اعلام کرده است.

مدیران ارشد فولکس واگن معتقدند در صورت استفاده از پلت فرم CEA به جای پلت فرم فعلی MEB، هزینه تولید تا 40 درصد کاهش می یابد. در این صورت محصولات برقی فولکس واگن در برابر انواع رقبای چینی که عمدتاً ارزان و مقرون به صرفه هستند، قدرت رقابت بیشتری خواهند داشت. شاید بدانید که مدل های برقی فعلی فولکس واگن مانند ID.4 بر پایه پلت فرم MEB ساخته شده اند.

فولکس واگن می گوید که همکاری با طرف چینی می تواند هزینه های واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) را تا 30 درصد کاهش دهد. همچنین، استفاده از یک سیستم کامپیوتری مرکزی و ساختار منطقه‌ای بخش‌ها به فولکس‌واگن اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های آنلاین را آسان‌تر ارائه کند و ویژگی‌های جدیدی مانند رانندگی خودکار را به محصولات خود اضافه کند.

فولکس واگن برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی با یک شرکت چینی همکاری می کند
فولکس واگن برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی با یک شرکت چینی همکاری می کند

اولین مدل های تولیدی مبتنی بر پلت فرم CEA در قالب دو خودروی میان رده در سال 2026 به بازار چین عرضه می شود. بر اساس شنیده ها یکی از بین این دو مدل، SUV الکتریکی خواهد بود.

فولکس واگن علاوه بر همکاری با شیائوپنگ، همکاری با دیگر شرکت های چینی را نیز دنبال می کند. این شرکت آلمانی همزمان با عرضه اولین محصول مشترک با شیائوپنگ، دومین پلتفرم اختصاصی بازار چین را در سال 2026 رونمایی خواهد کرد. این پلتفرم CMP و با همکاری نام دارد یکی این محصول از زیرشاخه های چینی فولکس واگن و SAIC Group و FAW ساخته شده است. مدل های مبتنی بر این پلتفرم در مقایسه با خودروهای تولید شده بر اساس پلت فرم CEA، مقرون به صرفه تر و قیمت پایین تری خواهند داشت. در ابتدا قرار است چهار خودروی کوچک روی این پلت فرم تولید شود.

سال گذشته، فولکس واگن 4.99 درصد از سهام شیائوپنگ را به قیمت 700 میلیون دلار به عنوان بخشی از برنامه‌هایی برای تغییر روند نزولی خود در چین خریداری کرد. این شرکت آلمانی چندین دهه حضور پررنگی در چین داشت و اولین برند غربی بود که از امکانات فروش و تولید این کشور استفاده کرد. اما در چند وقت اخیر به دلیل افزایش رقابت و قیمت های تهاجمی برندهای چینی و همچنین ظهور تسلا در این کشور، فولکس واگن مشتریان خود را از دست می دهد. رالف برندستاتر، مدیر منطقه ای فولکس واگن در چین، آشکارا اعلام کرده است که رقابت بسیار شدید دلیل اصلی نیاز این شرکت به شرکت های چینی است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا